Oyun piyasasının değeri 91 milyar Dolar

SuperData Research tarafından yapılan araştırmaya göre 2016'da dünya çapında oyunlar 91 milyar Dolar gelir elde etti.

Haber Özeti

Tam Sürüm

SuperData Research tarafından yapılan araştırmaya göre [inlinetweet prefix=”null” tweeter=”null” suffix=”null”]2016’da oyunlar dünya genelinde 91 milyar Dolar ciroya ulaştı.[/inlinetweet] Oyun sektörünün lideri, yüzde 18’lik büyüme ile 41 milyar Dolar gelire ulaşan mobil oyunlar oldu. Perakende oyun satışları 26 milyar Dolar, ücretsiz online oyunlar da 19 Milyar dolar gelirle sektöre katkıda bulundu. Sanal gerçeklik, e-spor ve oyun videosu gibi kategoriler diğerlerine göre çok küçük kalsa da yine de önceki yıllara göre büyüme kaydetti ve 2017 için ümit vaat ediyor.

Mobil oyunlar

Mobil oyunlar, Pokemon Go ve Clash Royale gibi popüler oyunların liderliğinde büyümeye devam etti. Mobil oyun piyasası artık geleneksel oyunlar gibi daha fazla prodüksiyon değeri ve pazarlama harcaması gerektiren, oturmuş bir piyasaya dönüştü. Monster Strike adlı oyun 1,3 milyar Dolar’lık geliriyle 2016’nın en çok kazanan oyunu oldu.

Sanal gerçeklik

Öte yandan sanal gerçeklik, oyun dünyasındaki ilk yılında genellikle belirli bir donanım için özel olarak üretilmiş oyunlarla ayakta kaldı. Oyunlara erişimin kolay olmaması ve güçlü içeriklerin eksikliği gibi sebeplerle sanal gerçeklik platformu henüz istenilen noktaya ulaşamadı. Yine de 2016’da 2,7 milyar Dolar gelir elde eden sanal gerçeklik sektörü 2017’de Sony ve HTC gibi donanım üreticilerinin çabalarıyla büyüyebilir.

E-Spor

E-spor piyasası da yüzde 19’luk büyüme ile 892 milyon Dolar‘a ulaştı. Henüz küçük bir pazar olarak görülen e-spor, yeni nesil yayıncılık için ümit vaat eden bir kategori olarak her geçen gün daha fazla yatırımı kendisine çekiyor. Activision, Riot Games ve Electronic Arts gibi şirketlerin, 2017’de yayın haklarını satarak ciddi gelirler elde edebileceği ifade ediliyor. Oyun izlemek demişken bu sektörün de 4,4 milyar Dolar’a ulaştığını belirtmek gerek. Twitch gibi platformlar üzerinden yayın yapan oyuncular, gerek bağışlar gerekse sponsorlar aracılığıyla önemli gelirler elde ediyor.

Konsol oyunları

Tüketicilerin git gide daha fazla içeriği direkt olarak oyun konsollarına indirdiğini belirten raporda, bu şekilde satın alınan oyunların 6,6 milyar Dolarlık bir pazar oluşturduğu belirtiliyor. Bu yöntemin yaygınlaşması, üreticilerin daha sonra oyunlar için ek paket çıkarıp bunları da oyunculara satmasını kolaylaştırıyor.

Bilgisayar oyunları

Bilgisayar üzerinde oynanan oyunlar da yüzde 6,7’lik büyüme ile 34 milyar Dolar‘a ulaştı. Bu gelirin çoğu ücretsiz online oyunlar ve indirilebilir oyunlardan geliyor. League of Legends ve Overwatch gibi oyunlar, bilgisayar oyunu sektörünü büyütmeye devam ediyor. Yeni nesil ekran kartları ile daha az enerji harcayarak daha kaliteli görüntüye kavuşan bilgisayar oyuncuları bu alanda da büyük bir gelişmeye şahit oldu.

Kaynak: Venture Beat

SuperData Research tarafından yapılan araştırmaya göre 2016'da dünya çapında oyunlar 91 milyar Dolar gelir elde etti. Oyun sektörünün lideri, yüzde 18'lik büyüme ile 41 milyar Dolar ciroya ulaşan mobil oyunlar oldu. Perakende oyun satışları 26 milyar Dolar, ücretsiz online oyunlar da 19 Milyar dolar gelirle sektöre katkıda bulundu. Sanal gerçeklik, e-spor ve oyun videosu gibi kategoriler diğerlerine göre çok küçük kalsa da yine de önceki yıllara göre büyüme kaydetti ve 2017 için ümit vaat ediyor.

Yorum Ekle

Yorum yazmak için tıklayın

Yorumunuz:

  • Türkiye İş Bankası'nın katkılarıyla

Bülten Aboneliği

Günlük haberleri eposta bültenimizle takip edin!

Teşekkür ederiz.

Bir terslik var...